Manapság egy vállalkozás elképzelhetetlen weboldal nélkül, akinek nincs weboldala, az nem is létezik, ezt nagyjából már mindenki tudja. De hogyan induljunk el ebben az útvesztőben? Milyen szempontokat vegyünk figyelembe? Mindjárt ott van a legvonzóbb ajánlat: weboldal készítés ingyen! Nagyon jól hangzik, de egy dolog biztos: teljesen ingyen nem létezik weboldal készítés. Annak ellenére, hogy több weboldal készítő platform hirdeti magát, hogy el lehet indulni egy ingyenes oldallal, ez tényleg csak az indulásra igaz, ugyanis a későbbiekben fizetni kell, évente vagy havonta, hiszen szükség van domain címre, tárhelyre és egyéb funkciókra, enélkül elképzelhetetlen egy profi oldal. De ami még nagyobb probléma, hogy ha ezt a látszólag ingyenes megoldást választjuk, nem lesz a sajátunk az oldal, nem válthatunk szolgáltatót, és a domain név kikérése is sok macerával jár. Szóval ne áltassuk magunkat: ingyenes weboldal készítés nincs.
Most, hogy már tisztáztuk, hogy nincs ingyen weboldal, természetesen meg kéne bízni valakit, aki ért hozzá. Innentől kezdve mondhatnánk azt is, hogy ha megbízunk valakit, a többi nem a mi dolgunk. Ez nem így van, ez egy közös munka, hiszen a weboldal készítőjének meg kell ismernie a vállalkozást, a célcsoportot, a tevékenységi köröket, stb. Az első lépések közé tartozik a domain név, ami gyakorlatilag egy IP- cím szöveges megfelelője, ezt kell majd beütni a keresőbe. A jó domain cím lehetőleg rövid, és utal arra, amiről a honlap szól. A domain név egyben a márkanév is, ezért fontos, hogy jól csengjen, és jól azonosítható legyen. A weboldal készítés egyik fontos eleme az arculat, ami azt jelenti, hogy a weboldal kap egy egyedi és jól felismerhető megjelenést, a színek és logó segítségével. Ezután következik a célcsoport meghatározása, hiszen nem mindegy, kikhez akarunk szólni, máshogy néz ki egy babaholmikkal foglalkozó weboldal, mint egy építőipari vállalkozás honlapja. Ha már mindezzel megvagyunk, meg kell találnunk a kulcsszavakat, amiket ha beütnek a keresőbe, feljön a weboldalunk. Mivel ezen a téren nagy a verseny, érdemes olyan kulcsszavakat is alkalmazni, amire a konkurencia nem is gondol. Egy weboldalnál fontos kérdés, hogyan fogjuk elérni az embereket. Ezt nem bízhatjuk a véletlenre, a hosszú távon legjobban működő és legolcsóbb megoldás a keresőoptimalizálás. A másik fontos dolog, hogy rendszeresen töltsünk fel tartalmat az oldalunkra, ez a google szempontjából is meghatározó. Ez sok vállalkozásnak nem megy, mert nincs elég ideje, vagy nem tud érdekes szövegeket írni. Ilyenkor kérjünk tanácsot a weboldal készítőjétől, hogy profi, keresőoptimalizált szöveg jelenjen meg rendszeresen a honlapunkon, hogy minél többen megtalálhassanak minket. Tehát ha megvan a weboldal, akkor sem dőlhetünk hátra, mert a folyamatos tartalmak mellett érdemes követni az oldal helyezését, és ha kell, a szükséges változtatásokat elvégezni a jobb eredmény érdekében. Ha sikerült elérni a kívánt eredményt, érdemes új célokat kitűzni, hogy egyre sikeresebbek legyünk. A jó weboldal rövid időn belül megsokszorozza a látogatókat, vagyis egyre több megrendelőt hoz.
A leírtakból látható, hogy a weboldal készítés egy elég összetett feladat, mindenre ki kell hogy terjedjen a figyelmünk. Ha nem elég ütős a design, ha nincs profi logónk, ha nem megfelelő a szöveg, és még egy csomó dolog nem túl professzionális a honlapunkon, vagy csak egy összebarkácsolt oldalt nyit meg a látogató, rögtön odébbáll, és másik oldalt keres. Érdemes tehát befektetni egy jól megtervezett weboldalba, ami gyorsan behozza az árát, hiszen egyre több megrendelőnk lesz. Az úgynevezett ingyenes weboldal készítéssel ellentétben itt nincsenek rejtett költségek, nincsenek bosszúságok és kellemetlen meglepetések. Ha úgy dönt, hogy szüksége van egy teljesen új weboldalra, vagy egy már meglévőt szeretne megújítani, kérjen az ehhez értőktől referenciát, ez reméljük, meg fogja Önt győzni arról, hogy a legjobb helyen jár. Vállalkozása szárnyalni fog, csak győzze teljesíteni a megrendeléseket, a siker alapja a profi weboldal.