Ma már egy vállalkozás sem létezik weboldal nélkül, szinte kötelező jelen lenni az online térben, aki nincs jelen, az olyan, mintha nem is létezne. A honlaphoz gyakran kapcsolódik webshop is, ahonnan rögtön meg is rendelhetjük a kívánt árut. Igen ám, de egyre több weboldal és webshop létezik, hogyan érhetjük el, hogy a sok hasonló témájú vállalkozás közül minket válasszanak? Egyáltalán hogyan tudják meg, hogy létezik a vállalkozásun?. Mert ha csak terveztetünk egy honlapot és várjuk, hogy megtaláljanak, az nem éppen célravezető módszer. Van egy rossz hírünk: nem fognak megtalálni. Ahhoz, hogy a google keresőben az elsők között szerepeljünk, alkalmaznunk kell a keresőoptimalizálást, angol nevén SEO-t.(Search Engine Optimization). A keresőoptimalizálás egy olyan marketing módszer, melynek során el kell érnünk azt, Hogy a Google ingyen a lehető legelőkelőbb helyen hozza az oldalunkat. Ez azért fontos, mert ha beírunk egy szót a keresőbe, kijön rengeteg találat, de az emberek többsége csak az első 5-8 találatot nézi meg, hiszen valószínű, hogy ezalatt megtalálja, amit keresett. Tehát ha a honlapunk nem jelenik meg az élvonalban, akkor csak nagyon kevesen fognak ránk találni. A keresőoptimalizálás során sok trükköt kell bevetni a jó eredmények érdekében. Persze ezt a módszert megtanulhatjuk valami gyorstalpalón, végül is nem ördöngösség ez az egész, de ha igazán profin akarjuk csinálni, inkább kérjük egy ehhez értő segítségét. A SEO-t megkülönböztetjük a fizetett hirdetésektől, az AdWords vagy a Google Ads használata a keresőmarketing egy másik ága, ami a fizetett hirdetésekről szól.
A keresőoptimalizálás során nem fizetünk, hanem arra törekszünk, hogy a Google azért hozza a cikkeinket, mert azok jók. A keresőoptimalizálásnak 4 fő alappillére van: a minőségi tartalom, vagyis a nagy szaktudást igénylő cikkek írása az adott területen, linkek szerzése, azaz szakmai hivatkozások más weboldalakról, Technikai SEO, vagyis a honlapunk minősége, sebessége, és a SEO kultúra: értenünk kell az alapokat, hogy ki tudjuk várni, mire eredményt hoz. Az első feladat, hogy feltérképezzük a keresőszavakat. Ma már nem elég néhány kulcsszó, ennél sokkal többre van szükség, legalább 100 kulcsszóra de inkább többre. Ezt hogyan érhetjük el? Cikkek írásával, minőségi tartalmak feltöltésével. Milyen a minőségi írás? Egyszerű, közérthető, nincs benne sok idegen vagy szakszó, mégis részletesen ír az adott témáról. Ha sok ilyet írunk, a Google előre hozza az írásunkat. A legtöbb honlapon van blog. Ez azért szükséges, hogy rendszeresen írjunk a tevékenységünkről, és amikor összegyűlt legalább 20-30 szakmai cikk, avval már nagyobb sikert érhetünk el. Aki nem tud jó tartalmakat írni, az nem lesz sikeres. Ha nem tudunk írni, vagy nincs rá időnk, kérjünk meg egy szövegírót.
Nem árt, ha széles körű szakmai kapcsolatokkal rendelkezünk, ha például egy rangos szakmai blog belinkeli az oldalunkat az írásunkra hivatkozva, akkor a Google előkelő helyen hoz minket. A keresőoptimalizálás használata nagy türelmet és kitartást igényel, mert az első időkben, akármilyen szorgalmasak vagyunk, nem látunk eredményt, de nem szabad csüggedni és feladni, időre van szükség, félévre, vagy akár többre. Ezalatt szorgalmasan kell dolgozni, annak ellenére is, hogy nincs megkeresés. De a munkánknak előbb-utóbb beérik a gyümölcse, egyszer csak elindul a dolog, azt látjuk, hogy egy-egy keresőszóra a második, később az első oldalon szereplünk. Kitartás nélkül a keresőoptimalizálás nem fog működni, de ha kitartóak vagyunk, éves szinten jó nagy költségtől kíméljük meg magunkat, mert a Google már magától fogja hozni az ügyfeleket. A keresőoptimalizálás ma a legjobb hosszú távú befektetés az online marketing területén. Lassan hoz eredményt és kitartóan kell dolgozni minden visszajelzés nélkül, de ha ezen átlendülünk, a siker nem várat magára. Egyre több ügyfelünk lesz, egyre többen fogják ismerni a vállalkozásunkat és olvassák a szakmai cikkeinket, és ha még arra is képesek vagyunk, hogy az olvasók fejével gondolkodjunk, hogy vajon mi érdekelheti őket, akkor egy sikeres vállalkozást vezethetünk.