Mielőtt elindítunk egy facebook kampányt, érdemes néhány dolgot alaposan átgondolni. Az első teendő, hogy megfogalmazzuk magunknak, hogy mi a célunk a kampánnyal. Ugyanis nem mindegy, hogy a célunk a márkaépítés, vagy növelni szeretnénk a vásárlóink számát, vagy a videó nézettsége a cél. Minden marketingcélt különböző facebook kampánnyal lehet megoldani, így nem árt tudni, hogy mit is akarunk elérni.
A facebook kampány tervezése során az egyik leggyakoribb hiba, hogy nem definiálódnak pontosan az elvárt eredmények, ami angolul Key Performance Indicators, vagyis rövidítve KPI. Í gy aztán nehéz eldönteni, hogy a kapott adatokkal mit kezdjünk, legyünk elégedettek vagy úgy gondoljuk, többet is ki lehetett volna hozni a kampányból? Sokan hajlamosak átlendülni a másik végletbe, vagyis hogy mindenhez mérőszámokat rendelnek, amihez csak lehet. Ez a KPI-okkal kapcsolatban egy gyakori hiba.
Fontos kérdés, hogy végiggondoljuk, hogy egy facebook kampány megvalósítását mennyiből lehet kihozni, mekkora kerettel rendelkezünk, ugyanakkor a költési keret időbeli elosztásán is el kell gondolkodnunk, és azt sem árt meghatároznunk, hogy egyes tesztekre, közönség növelésre mekkora összeg áll rendelkezésre, és milyen időzítéssel szeretnénk megvalósítani. Általában limitált a büdzsé, és ilyenkor érdemes olyan kampányokat futtatni, amiből konkrét adatokat nyerünk. Ha kisebb a keretünk, figyeljünk oda az optimalizálásra, melynek során kiszűrhetjük azokat, akiknek nem érdemes hirdetni, és fókuszáljunk azokra, akik jól teljesítenek.
Ez a facebook kampány tervezés egyik legfontosabb kérdése. Ki a célközönség? Kétféle célközönség van. Az egyik, amelyik már mutatott valamilyen elkötelezettséget, már ismerik a termékünket, már kapcsolatban álltunk valamilyen módon. Ezt a közönséget érdemes felmelegíteni, vagyis szinten tartani a kapcsolatot. A másik az úgynevezett hideg közönség, akiket még nem ismerünk, de meg akarjuk találni őket. Meg kell keresnünk azokat a csoportokat, akiket érdekelhet a termékünk. Ezek például a weboldalunk böngészői, a közösségi oldalunk követői, akik előbb-utóbb a vásárlóinkká válhatnak.
Az értékesítési tölcsér a facebook kampány tervezés azon része, amikor meghatározzuk, hogy milyen útvonalon szeretnénk elérni a közönségünket. Vagyis hogy milyen úton-módon szeretnénk megismertetni a márkánkat, lépésről lépésre, milyen eszközökkel, tartalmakkal akarjuk magunkhoz édesgetni a potenciális vevőket. Íme egy példa: Facebook hirdetéssel eljutnak a webshopunkig, majd egy remarketing hirdetéssel eljutnak a termékoldalakig, ahol jó eséllyel vásárolnak is valamit. A remarketing során olyan látogatóknak fog megjelenni a hirdetésünk, akik már korábban jártak az oldalunkon, de még nem határozták el magukat, hogy vásároljanak is, csak nézelődtek. Egy remarketing hirdetéssel visszacsábíthatjuk őket, és valószínűleg vásárolnak is valamit.
Az értékesítési tölcsérnek, idegen szóval funnelnek akkor van értelme, ha látjuk, hogy egyik lépésről a másikig hány felhasználó jut el, és hányan morzsolódnak le a lépések alatt, és ez a lemorzsolódás milyen arányú. Ahhoz, hogy pontos adatokat kapjunk, profi méréstechnikai beállításokra lesz szükségünk. Ennek alapján végig kell gondolnunk, hogy a felhasználó az útja során várhatóan milyen aktivitást fog mutatni, mielőtt a következő fázisba lép.
Fontos meghatároznunk azt, hogy az egyes közönségszegmensekre lebontva milyen üzenetet akarunk közvetíteni a hirdetésekkel. A hideg közönség számára, vagyis aki még nem járt az oldalunkon inkább márkaépítő és azt hangsúlyozó szövegeket érdemes írnunk, hisz meg kell nyernünk a bizalmát, fel kell keltenünk az érdeklődését. A remarketing üzenetekben a bemutatkozás helyett az eladásra fókuszálhatunk. Mindent összevetve, ha a fent leírtakat végiggondoljuk és energiát és pénzt fektetünk a facebook kampány megtervezésébe, akkor megtapasztalhatjuk, hogy jobb eredményeket érünk el. Ahhoz, hogy kimagasló eredményeket érjünk el, nem kerülhetjük ki és nem mehetünk el a facebook kampány mellett. Sok cég foglalkozik ezzel a tevékenységgel, érdemes profikra bízni annak érdekében, hogy a befektetésünk mindenképpen megtérüljön. Persze magunk is nekivághatunk, ha van rá időnk és kapacitásunk, de értékes időt takaríthatunk meg, ha profikhoz fordulunk, és azt az értékes időt a saját munkánkba fektethetjük be.