Facebook kampány kezelés
Ne a világmegváltó marketingeseknek higgy, hanem olyanoknak, akik tudják hogyan kell eladni! A jó beállítás, és a számok nem biztos, hogy azt az eredményt hozzák, amit te elvársz!
Lépj be a közösségi felületekre! Posztolj, hirdess! Adj hangot vállalkozásodnak!
A sikeres Facebook kampány receptje
Fontos tudni, hogy ha nincs kellő jártasságod a Facebook hirdetésekben, akkor bizony sok időt- és pénzt veszíthetsz. Ez is csak egy újabb pénznyelő lesz, sikeres eredmények nélkül. Viszont, ha most ezeket a sorokat olvasod, akkor azért vagy itt, mert szeretnéd, hogy szakértő csapat vinné sikerre a vállalkozásod. A Facebook nem úgy működik, mint azt sokan gondolják. A közösségi funkciókon kívül elég profi beállításokkal és szűrésekkel rendelkező hirdetési felület, amin keresztül megfoghatod a potenciális vásárlóidat.
A vásárlók több mint 90%-a reggeli ébredés után az első dolga, hogy megnézi a Facebook – ot és még mielőtt bármilyen vásárlást végrehajtana a közösségi felületet használja fel tájékozódási pontként. A potenciális vásárlók folyamatosan fürkészik az oldalakat, nem szeretnek lecsúszni a legjobb ajánlatokról, néhány kattintásra vannak attól, hogy téged és üzleted is megismerjék.
El kell érned őket! Nem igazán tudod, hogyan? Nem tudod, hogy merre indulj, hogyan kezd el? Ne aggódj, mi azért vagyunk itt, hogy neked segítsünk! Mi olyan marketing kampányokat, hirdetéseket készítünk a Facebookra, aminek van eleje és vége. De mielőbb belemerülnénk a részletekre, fontos tisztázni, hogy mi is az a hirdetés, a kampány, hogyan történik a profil kialakítása és hogy milyen veszélyeket rejt, ha nem megfelelő, hozzá nem értő kezek irányítják a Facebook-os oldalad.
Eddig szórólapoztál? Felejtsd el! Tekints a Facebookra úgy, mint a modern szórólapra.
Mi is az a kampány?
A kampány olyan, mint a hirdetés alapja. Ha egy hirdetést készítünk, akkor mindig kampánnyal kezdjük. Itt kiválaszthatjuk, hogy mit szeretnénk kezdetben elérni. Például egy induló oldalnál nem kezdünk azonnal termékek, vagy szolgáltatások hirdetésével, hanem igyekszünk megismertetni a vásárlókkal, a célközönséggel a vállalkozásunkat, felépítjük az oldalt, és beállítjuk a keresőmotork számára hasznos funkciókat, applikációkat. Majd értéket közvetítünk, rendszeresen posztolunk.
Mi az a hirdetés?
A hirdetés az, amit a célközönséged látni fog. Ezzel népszerűsíteni kívánt dolgok felé irányítja a közönséget. Hirdetés szintjén lehet megadni a kreatív tartalmat, amelyben szerepelhet kép, videó, szöveg, link.
Hogyan történik a Facebook-profil kialakítása?
A profil létrehozása gyerekjáték, a kialakítása viszont lényeges és összetett feladat, ezért érdemes szakemberekre bízni ezt. Törekszünk egy saját Facebook weboldal létrehozására, ahol minden lényeges információt megtalálnak a vásárlók. Feltöltjük a névjegy adatait, fontos eseményeket hozunk létre. Rajongói oldal kiépítésére törekszünk, ezért fontos számunkra az aktivitásra ösztönzés, ezt szórakoztató és hiteles információkkal töltjük fel hatékony kommunikációval.
Mit jelent a célközönség szűrés? Miért fontos?
Talán az egyik legfontosabb tényező egy sikeres Facebook hirdetés létrehozásánál.
Egy profi beállítás túlmutat az egyszerű beállításokon és a kiválasztott célközönséget az internetes aktivitásai (keresései) alapján is szelektálja.
Tudjuk, hogy a Facebook és a Google algoritmusai egybeforrnak, így nagyon jól kiaknázható lehetőség, ha az internetes aktivitást is figyelembe veszi a hirdetést végző személy.
A túl szűk célközönség beállításánál belefuthatunk abba a hibába, hogy nem vesszük figyelembe az új igényeket, a folyamatosan változó keresletet.
Ha nem állítunk be szűrőt, akkor gyorsan fogyhat a hirdetési keret olyan felhasználóknak való megjelenítés miatt, akik nem potenciális vevői a cégnek.
A rosszul kezelt Facebook kampány jellemzői:
- nem megfelelő célközönség szűrés
Fontos, hogy a beállított hirdetési keret értékes felhasználóknak jelenjen meg. A közösségi kampány beállításai lehetővé teszik a célszemélyek pontos szűrését. Ez a szűrés történhet különböző demográfiai tényezők alapján (nemi, életkor, lakhely, munkahely, beosztás)
- a hirdető nem fektet hangsúlyt a hirdetések értékelésére, elemzésére (kattintások, visszafordulások, aktivitás, stb.)
- nem megfelelő hirdetési plakátok (homályos képek, teleírt felületek,
Sokan nem tudják, hogy a túlzott szövegezés eredményeképp nem, vagy alig jelenik meg a hirdetés.
- nem megfelelő hirdetési stratégia kiválasztása (elérés, márka, aktivitás, forgalom, stb.)
- nincs elegendő, értékes tartalom a facebook profil alatt, a követők nem aktívak az oldalon, nincsenek lájkok, megosztások
- nem használ Facebook pixelt
A magad kezelt Facebook kampány veszélyei
Ha nem vagy tisztában a Facebook hirdetés rendszerének lehetőségeivel, akkor nagyon könnyen elfolyhat a pénzed. A Facebook egy összetett, bonyolult rendszer, melynek kitanulási ideje sok és rengeteg energiát vesz igénybe, beállítani és nyomon követni egy esetleges változást. Amíg a beállításokat kutatod, sokkal fontosabb és értékesebb időt veszel a cégedből, ahelyett, hogy az ügyfeleiddel foglalkoznál.
- Kezdjük a leggyakoribb hibával. Amikor saját magad elkezded készíteni a napi posztokat, megjelenik egy olyan üzenet a Facebooktól, hogy ennyi és ennyi forintért mondjuk egy hét alatt X mennyiségű embert érhetsz el. Nem kell semmi mást tenni, csak egyet kattintani, beállítani a fizetési feltételeket és a hirdetésed már is fut. Az egyszerű és gyors beállítása miatt választják ezt a megoldást. A ráfordított összeget leveszi, és valóban eljut a posztod a megfelelő számú embereknek, de pár lájkon és hozzászóláson kívül, hidd el, hogy semmi nem fog érkezni. Ami egy kezdő oldalhoz még elengedő, de ha tényleg szeretnénk több megkeresést ez viszont édes kevés. A legtöbb ember mire rájön arra, hogy a ráfordított több tízezeres hirdetések semmi eredményt nem hoztak, addig ebből az összegből már profi szakembereket is megbízhattunk volna, akik tudják, hogy mi kell egy igazán sikeres Facebook kampányhoz.
- Ha már van egy igényesen megszerezettet honlap, vagy webshop, de még nem kezdet el hirdetni Facebook-on, akkor sem tart semennyi időbe a beállítása. Ha megfelelő helyen keresed! A hirdetéskezelőben megtalálod a saját Facebook-od egyedi képpontját. Ezt a Weboldalra is be tudod állítani és érdemes is betenni a Google Tag Manager segítségével. Majd a Chrome böngészőjében a Facebook saját bővítményével ellenőrizheted, hogy be van-e állítva a pixel kód. Maximum 180 napig tudsz egy látogatót megtartani és visszahirdetni. Tehát, ha meglátogatják a weboldalad és az ezt következő 180 napig nem látogat az oldalra, akkor ennyi ideig lehet a Facebook hirdetésekkel bombázni. Sokan ezt nem teszik meg és idáig sem jutnak el, mivel nem is tudják, hogy hogyan kell. Pedig így lehet optimalizálni a hirdetéseket és megnézni, hogy mennyi ideig marad a látogató a weboldalon.
- A Facebook hirdetéseket folyamatosan tesztelni kell és figyelni kell, hogy melyik éri el a legjobb eredményt. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy ha egy hirdetés nem éri el a várva várt eredményt, akkor az egészet átmódosítják, újra szerkeszti a képet. Kezdi az egészet előröl, pedig lehet, hogy elegendő lett volna csak egy kép csere. A nem megfelelően beállított Facebook hirdetés akár hónapok is eltelhetnek, mire talán elérünk vele sikert, de a gatyánkat is ráfizetjük.
- Gyakori hiba, hogy a hirdetésben több konverzió szerepel. Mit is jelent ez pontosan? Ez azt jelenti, hogy mondjuk belinkelünk egy YouTube videót a szövegbe, viszont a hirdetésben a gomb egy olyan oldalra visz tovább, ahol értékesítés zajlik. Ez így nem vezet eredményhez. A YouTube video a hirdetésben több tesztben kiderült, hogy egy hirdetés nem volt annyira hatékony, mint egy Facebook videó.
- Kétfrakkos hitelesítés hiánya. Kezdjük ezt egy példával. Feltörik a fiókod. Értesülsz róla, hogy az üzleted egy csoportban, egy másik cég nevében, vagy fiókjában több százezer forintért hirdetett. Ami nem is olyan nagy probléma, hiszen a bankod visszaadja az el hirdetett összeget, de sok esetben a Facebook zárolja a fiókot, mivel ezek után nem találja biztonságosnak. Ha már minden sikeresen be van állítva a kezelőben (nem kis időt és energiát bele fektetve) és tele van futó hirdetésekkel, ez egy elég nagy érvágás lehet. Az ilyen esetek elkerülhetők kétfrakkos hitelesítéssel, telefonszám, bankkártya, és telefonszám megadásával.
- Végső és nem utolsó sorban nem mindegy, hogy mit szeretnél hirdetni. A Facebook szabályzata, mint ahogy már azt korábban is említettük rendkívül szigorú és rengeteg olyan tiltott, korlátozott tartalom van, aminek meg kell felelni. Ellenkező esetben fel is függeszthetik a posztodat, vagy akár rosszabb esetben a fiókodat is. Tiltott tartalmak listája: közösségi alapelv, illegális termékek, diszkriminatív gyakorlat, dohánnyal kapcsolatos termékek, tudatmódosító szerek, táplálékkiegészítők, fegyverek, felnőtteknek szóló tartalmak, másik fél jogainak megsértése, személyes tulajdonságok, félretájékoztatás, ellentmondásos tartalom, nem működő oldal, káromkodások, személyes egészségi állapot, kölcsönök, többszintű értékesítés, aukciók, megtévesztő állítások, zavaró tartalom, nem elfogadható üzleti gyakorlat, rendszer megkerülés, tiltott pénzügyi termékek.
Miért érdemes elkezdeni Facebookon hirdetni?
Ezzel a platformmal tudod bővíteni a vállalkozásod arculatát, és új embereket, cégeket érhetsz el vele. A döntés, hogy mikor érdemes elkezdeni hirdetni, illetve, hogy jó döntés-e számodra, a döntés nem egyszerű. Éppen ezért, hogy megkönnyítsük a döntésed egy kis rövid útmutatóval szeretnénk bemutatni neked, hogy erre a kérdésre, mi a válasz.
Ha már eleve létezik Facebook profilod, web áruházad, weboldalad, hirdetés magától értetődő, ezáltal még több érdeklődőt érhetsz el. Ha a célod a növekedés és új embereket, eredményeket szeretnél elérni, érdemes kipróbálnod. Hatékonyan tudsz kommunikálni és értékeket közvetíteni a digitális világban.
Amikor hirdetsz a hirdetésed hatékonyságát lemérheted és folyamatosan nyomon követheted. A hirdetéskezelőben megtekintheted ezeket az adatokat. Láthatod, a célközönséged korosztályát, hova tartozását. Nyomon tudod követni az aktivitások számát, amit az adott hirdetésed elért.
Hidd el, hogy vállalkozások milliói hirdetnek a Facebookon. Hallgass rájuk! Olvass siker történeteket, amelyekben valódi vállalkozások mesélnek, arról, hogy miért használják ezt a felületet üzleti tevékenységük fejlesztésére. Minket is kérdezhetsz! Mi is tudunk miről mesélni!
Kézzel fogható és mérhető eredményei!
Számunkra fontos, hogy látható és érezhető legyen az eredmény. Bevétel, jelentkezők, érdeklődők, feliratkozók, látogatottság növekedés. Meghatározzuk a célközönséged, megvizsgáljuk, hogy mire vágynak, és olyan Facebook kampányt, hirdetést készítünk, ami behálózza vásárlóidat, mint a vírus.
Ügyelünk a minőségi megjelenésre, és arra, hogy megértsük és átvegyük a cég arculatot. A közönséged pedig csak annyit fog ebből észlelni, hogy szükség van rád és az általad kínált szolgáltatások és termékek körére. Mi nem 100%-on hanem 110%-on teljesítünk. Ha velünk dolgozol, akkor nincs kidobott pénz az ablakon.
Miért olyan csodálatos ebben a rendszerben?
A legszebb az egészben, hogy megjegyzi és kiemeli a használat során fellelhető adatokat és különböző csoportba sorolja az embereker. Lehetővé teszi számunkra, hogy különböző szűrőket állítsunk be. Olyan célközönségnek jelenjen meg a hirdetésünk, akiknek szeretnénk eladni termékeinket, szolgáltatásainkat. A kék óriás annyira szuper, hogy részletességgel tudjuk célozni a kampányaid. Szűrhetünk életkor, nem, közelgő alkalmak, földrajzi helyek, érdeklődési körök, végzettség, kapcsolati státusz, kedvelések és követelések szerint.
Mi a legfontosabb Facebook kampány lépései?
- Célkitűzés
- Kit szeretnénk elérni – avagy minőségi célközönség
- Toborzás
- Értékes tartalom közvetítés- fontos, hogy miről posztolunk
- Látványos grafikai elemek (plakát, borítókép, profilkép)
- Stratégia kialakítása (tájékoztatás, értékesítés, elemzés)
- Összeolvadás a közösséggel
- Teljesítmény elemzése
Miért válassz minket?
- Pontosan meghatározott célközönség
- Ütős kampányok
- Profi megjelenés
- 110% – os együttműködés
- Folyamatos kapcsolattartás
- Nincs felesleges, kidobott pénz
- Kézzel fogható eredmények
- Igényesen szerkesztett képek
- Hónapról hónapra hatékonyabb hirdetések
- Segítünk elemezni a stratégiában
- Versenytársak elemzése
Minden Facebook oldal más, ezért mindenkinél más taktikát kell alkalmazni. Rendszeres posztolással, minőségi tartalmak közvetítésével, és megfelelő (célközönségre optimalizált) kommunikációval minden siker karnyújtásnyira van. Mi ebben vagyunk a legjobbak. Több, mint 9 év alatt 300 sikerre vitt Facebook profil.
Mi tudjuk, hogy mire van szüksége a vásárlóidnak! Keress minket bátran!
+36703263386, info@brill-life.hu
A Facebook kampány mára már a marketing egyik legnépszerűbb eszköze lett. Hiszen különösebb energia befektetés nélkül, gyorsan és kényelmesen érhetjük el az adott célcsoportot.
Bár a közösségi háló ingyen használható, és saját magunk is lebonyolíthatunk egy-egy Facebook kampányt, nem fogjuk tudni elérni a kívánt hatást.
Hogy miért nem?
Ahhoz, hogy egy kampány sikeres legyen, hogy a megfelelő számú lájk meglegyen, teljes munkanapokat kell áldozni a drága időnkből.
És mint tudjuk, az idő pénz, tehát az ingyenesnek gondolt Facebook kampány valójában többe is kerülhet, mint egy marketing csapat által összeállított és felügyelt kampány.
Egy jól kigondolt és levezényelt Facebook kampány nem csak hogy elérheti a kitűzött célokat, hanem még felül is múlhatja azokat. Azonban nagyon fontos, hogy olyan célokat tűzzünk ki a Facebook kampány tervezése során, melyek teljesíthetőek is. Például: kkv-ként, induló profillal ne várjunk el több ezer lájkot pár nap alatt.
Fontos, hogy a tervezési fázisban pontosan határozzuk meg a célokat.
- Mit szeretnénk elérni?
- Kiket szeretnénk elérni?
- Hogyan szeretnénk elérni?
Nem utolsó sorban a költségekre is kell gondolni. Hiszen a Facebook kampányok közt is óriási lehet a különbség. Nem mindegy, hogy csak pár 100 lájkot veszünk, vagy sorsolást szervezünk, esetleg versenyeket rendezünk, vagy jótékonyan tevékenykedünk.
Ötletek Facebook kampányhoz:
- hirdessünk nyeremény játékot: meghatározott dátumig a lájkolók közt / meghatározott számú lájkolóig kisorsolunk egy ajándékot/kupont/kedvezményt
- „piramis rendszer”: kérd meg ismerőseidet is, hogy lájkolják, aki a legtöbb ismerősét szervezi be, jutalomban részesül
- esemény szervezése: akciókkal, kedvezményekkel, egyéb ösztönzéssel – hozd el ismerőseidet is, lájkoljatok és kedvezményt kapsz.
Mit tartalmaz az általunk kezelt alap Facebook kampány csomag?
- új profil oldal kialakítása/meglévő átalakítása
- egyedi grafikai borítókép tervezés
- igény szerint egyedi, Facebookra szabott grafikai anyagok
- kampány tervezése
- kampány lebonyolítása
- célcsoport beállítása, szűrése
- napi szintű felügyelete
- statisztika készítése (napi/heti/havi)
- igény szerinti módosítása
- kiemelt hirdetés (napi és/vagy heti kiemeléssel)
A Facebook kampány ár:
Teljes körő oldal kezelés + napi posztolás: 60.000 Ft+Áfa / hó*
*Az ajánlat a fizetett hirdetési keretet nem tartalmazza!
Csomag- és az igényekre szabott ajánlatainknak köszönhetően Ön valóban azért fizet, amire igény tart.
Milyen időtartamra ajánlott a Facebook kampányt igényelni?
A jól kialakított Facebook kampány akár 3 hónap alatt képes egy frissen indult oldalnak is több ezres látogatottságot generálni, azonban itt a „csúcson kell abba hagyni” elképzelés nem állja meg a helyét.
Miért?
Mert az eddig megszerzett látogatók figyelmét le kell kötni. Sajnos a Facebooknak van egy olyan (ebben az esetben) kellemetlen beállítási lehetősége, hogy az addig kedvelt oldalakról levegyük az értékes lájkunkat. És ha elhanyagoljuk az oldalunkat, egyszer csak azt vesszük észre, hogy megfogyatkozott a lájkolóink száma.